Od 18.02.2019 r. pasażerowie Miejskiego Zakładu Komunikacji S.A. mają możliwość zakupu biletów jednorazowych i okresowych przez aplikację mobilną. moBiLET stanowi wygodną i nowoczesną alternatywę dla tradycyjnego zakupu biletów komunikacji miejskiej, zarówno jednorazowych jaki i terminowych. Daje to możliwość zakupu biletu zawsze i wszędzie bez konieczności posiadania gotówki.

Cała obsługa odbywa się poprzez aplikację mobilną, której obsługa jest prosta i intuicyjna. Zasadą działania moBiLET- u jest tzw. elektroniczna portmonetka (prepaid). Zarejestrowany użytkownik wpłaca na swoje konto poprzez np. przelew bankowy czy kartę kredytową środki pieniężne, z których będzie mógł opłacić zakup biletu czy postój w strefie płatnego parkowania. Aby stać się użytkowaniem systemu moBiLET należy dokonać jednorazowej i bezpłatnej rejestracji poprzez aplikację mobilną w swoim smartfonie, SMS lub poprzez stronę www.mobilet.pl.

Wszystkie bilety zakupione przez pasażera zapisywane są bezpośrednio w pamięci telefonu. Zastosowanie zabezpieczeń biletów w postaci animowanego loga przewoźnika, unikalnych kodów kontrolnych oraz funkcji „przedarcia biletu” uniemożliwiają jego kopiowanie oraz sfałszowanie. Dzięki aplikacji kontrolnej możliwe jest sprawdzanie biletów za pomocą QR codu oraz blokowanie zakupów podczas kontroli.

Co należy zrobić aby kupić i „skasować” bilet
1. Należy uruchomić aplikację
2. Wybrać miasto / przewoźnika u którego chcemy zakupić bilet
3. Wybrać rodzaj biletu
4. Podać linię na jaką ma być zakupywany bilet
5. Zatwierdzić ( w tym czasie system łączy się z serwerem za pomocą Internet, gdzie informacja o zakupie zostaje zapisana w bazie danych)
6. Potwierdzenie zakupu biletu
7. Bilet zostaje zapisany w pamięci aplikacji na telefonie, dzięki czemu można go wyświetlić w dowolnym momencie

Źródło: https://umostrow.pl

Dodaj komentarz

Reklama