Uczniowie V Liceum Ogólnokształcącego im. Jana III Sobieskiego, i nie tylko, mogą korzystać z nowoczesnego laboratorium, które pozwoli na kształcenie w zawodach: technik informatyk, technik teleinformatyk, technik mechanik, technik mechatronik, technik elektryk oraz technik elektronik na miarę XXI wieku. W uroczystym otwarciu uczestniczyli m.in. Grzegorz Sapiński – Prezydent Miasta Kalisza, Andrzej Plichta – Przewodniczący Rady Miasta Kalisza oraz wiceprezydent Artur Kijewski.

Projekt „Czas zawodowców BiS – zawodowa Wielkopolska” realizowany jest w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2014+ przez Województwo Wielkopolskie w partnerstwie z Politechniką Poznańską oraz we współpracy ze szkołami i samorządami w województwie. Swój udział w projekcie ma również Miasto Kalisz w zakresie utworzenia i funkcjonowania laboratorium.

- Dbamy o to, by w Kaliszu nie brakowało dobrych fachowców. Naszą odpowiedzią na potrzeby lokalnego rynku pracy są konkretne działania – realizujemy kampanię związana z promocją kształcenia zawodowego, przeznaczamy środki finansowe na edukację. Kwotą blisko 700 tys. zł wsparliśmy także projekt, o którym mówimy dziś - „Czas Zawodowców BiS” - mówił prezydent Grzegorz Sapiński.

Wśród wyposażenia laboratorium w Kaliszu znajdują się takie sprzęty, jak ploter laserowy, drukarki 3D, drony, czy komputery o dużej mocy obliczeniowej.

Zajęcia i wyposażenie zostały przygotowane w oparciu o konsultacje z pracodawcami, którzy mają swoją siedzibę w południowej Wielkopolsce oraz z firmami Klastra Lotniczego. Zajęcia specjalistyczne w laboratoriach adresowane są do uczniów III i IV klas techników. Przeznaczone są przede wszystkim dla uczniów objętych stażami u pracodawców, jako uzupełnienie i poszerzenie możliwości zdobywania praktyki tuż przed wejściem na rynek pracy.

Otwarte laboratorium oglądali m.in. przedstawiciele władz miasta, województwa i Politechniki Poznańskiej, kaliscy radni, Kuratorium Oświaty w Poznaniu, a także dyrekcja i uczniowie V LO.

Źródło: http://www.kalisz.pl

Dodaj komentarz

TEMPO Finanse

Reklama